مقالات آرشیو خبر ها
موفقیت های مالی یوونتوس در مقایسه با غول های اروپایی ناچیز است

موفقیت های مالی یوونتوس در مقایسه با غول های اروپایی ناچیز است

بانوی پیر ممکن است در ایتالیا قدرتمندترین باشگاه باشد، اما موفقیت مالی این باشگاه به مراتب پایین تر از قدرت های برتر باشگاه های برتر اسپانیا، آلمان و انگلستان قرار گرفته است.

بیانکونری فصل گذشته به فینال لیگ قهرمانان رسید و تنها 90 دقیقه با کسب سه گانه فاصله داشت، اما در فینال رقابت ها از بارسلونا شکست خورد.

اگرچه عملکرد خارق العاده در فصل 2015-2014 از یوونتوس شاهد بودیم و این باشگاه ایتالیایی توانست فاصله ی خود را بین تیم های اروپایی کم تر کند، اما به نظر می رسد هنوز از لحاظ قدرت مالی راه طولانی برای رسیدن به قدرت های بزرگ اروپا دارد.

سرمایه ورودی به باشگاه در فصل گذشته 328 میلیون یورو بود که در مقایسه با باشگاه های میلان (224 میلیون یورو)، رم (184 میلیون یورو) و اینتر(181 میلیون یورو) بسیار قابل توجه است. اما در مقایسه با باشگاهی مانند رئال که در فصل گذشته 578 میلیون یورو درآمد داشته است به مراتب کم تر است.

بارسلونا رقیب سنتی رئال مادرید با 556 میلیون یورو چندان از این باشگاه مادریدی فاصله نگرفته است و بایرن مونیخ به همراه منچستر به ترتیب با درآمد 519 و 474 میلیون یورو جزء چهار باشگاهی هستند که بیش ترین درآمد را در سال گذشته داشته اند.

از طرفی یوونتوس در یک رقابت موفق عمل کرده است و از نظر حق پخش تلویزیونی مسابقات 195 میلیون یورو درآمده داشته است که در مقایسه با فصل 2011-2010 در حدود 110 درصد رشد داشته است.




یوونتوس درآمد حاصل از ورزشگاه خود را 11 میلیون یورو نسبت به سال گذشته افزایش داده است، با این وجود تنها 61 میلیون یورو از ورزشگاه درآمده داشته است. در حالی که بایرن مونیخ با تقریباً دو برابر این مقدار و باشگاه های اسپانیایی تقریباً با سه برابر این مقدار موفق تر عمل کرده اند.

در مورد باشگاه های بارسا و رئال، یک ساختار و پیکربندی اقتصادی ویژه به آن ها اجازه می دهد که برای عضویت هواداران خود 20 میلیون یوروی اضافی به دست آورند. سانتیاگو برنابئو نیز دارای جایگاه های اختصاصی مخصوص هواداران است که در حدود 43 میلیون یورو به درآمدهای باشگاه اضافه می کند.

در ورزشگاه آلیانز آرنای بایرن مونیخ، پارکینگ ها، رستوران ها و تسهیلات بی شماری به خصوص در روز بازی تیم فعال هستند که در حدود 38 میلیون یورو درآمد اضافی برای این باشگاه به همراه می آورد.

بزرگ ترین ضعف یوونتوس در مقوله ی برند تجاری باشگاه است که در این حوزه از رقبای اروپایی خود عقب افتاده است. منچستریونایتد و بایرن مونیخ در این زمینه پیشی گرفته و به ترتیب با درآمد 241 میلیون یورو و 216 میلیون یورو در رتبه های اول و دوم قرار گرفته اند. این در حالی است که یووه تنها 54 میلیون یورو از برند تجاری خود به دست می آورد.

بایرن مونیخ در این حوزه اسپانسرهای بسیار قدرتمندی همانند دویچه تله کام، آدیداس، آئودی و آلیانز را در اختیار دارد. از طرفی شیاطین سرخ در حوزه ی فروش بسیار حرفه ای عمل کرده اند و با برچسب شورلت بر روی پیراهن خود سالانه 62 میلیون یورو درآمد دارند که از این لحاظ بالاترین درآمد را در بین اسپانسرها به خود اختصاص داده است.

این در حالی است که قراداد جدید باشگاه با آدیداس که چشم انداز خوبی برای آینده ی باشگاه است تنها دو یا سه برابر اسپانسر قدیمی باشگاه (نایک، 5 میلیون یورو) خواهد بود.

آندرا آنیلی رییس باشگاه یوونتوس در صورتی که بخواهد باشگاه را به رقیبان اروپایی خود نزدیک تر کند باید گام های بزرگ تری را در این راه بردارد.

"انجمن مجازی هواداران باشگاه یوونتوس در ایران"


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: